fbpx

Ενεργοποιήσου!

Το φθινόπωρο για κάποιους είναι εποχή μελαγχολίας. Το τέλος των διακοπών, η επιστροφή στην καθημερινότητα με τη δουλειά και τα σχολεία, η μέρα που μικραίνει αισθητά, το πακετάκι με τους λογαριασμούς που σε περιμένει με το που βάλεις το κλειδί στην πόρτα και μπεις σπίτι σου μετά τις διακοπές, ε, όλα αυτά, δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις το μήνα σου. Υπάρχουν όμως τρόποι να νιώσεις καλύτερα τις μέρες που είσαι στα «κάτω» σου. Δες τι μπορείς να κάνεις:

Welcome Automn!
  • Συνήθως το φθινόπωρο φοράμε πιο γήινα χρώματα και βάζουμε στην άκρη τα έντονα του καλοκαιριού. Αυτά τα έντονα χρώματα, όμως, σύμφωνα με έρευνες, ανεβάζουν τη διάθεσή σου. Γι’ αυτό άσε τα γήινα για μέρες που τα αντέχεις, και φόρεσε τα χρωματιστά μπλουζάκια σου, ανάλογα αξεσουάρ και έντονα κραγιόν, και άσε το χρώμα να σου αλλάξει τη διάθεση!
  • Ευτυχώς ζούμε σε μία χώρα που τη λούζει το φως του ήλιου, γι’ αυτό εκμεταλλεύσου το! Το πρωινό φως ρυθμίζει το βιολογικό μας ρολόι και τις ορμόνες μας, χαρίζοντάς μας ενέργεια και φτιάχνοντάς μας τη διάθεση. Το πρωί, λοιπόν, ξύπνα 10 λεπτά νωρίτερα και πριν ξεκινήσεις το ατελείωτο τρέξιμο της ημέρας απόλαυσε λίγα λεπτά «μαζεύοντας ήλιο!». Το σώμα και η διάθεσή σου θα σε ευγνωμονεί!
  • Η επαφή με τη φύση διώχνει το άγχος και την κούραση. Είμαι σίγουρη ότι το ξέρεις, αλλά μέσα στην καθημερινότητα το ξεχνάς. Την επόμενη φορά όμως που είσαι στα «κάτω» σου, μόνη σου ή με παρέα ιδανικά, κάνε ένα 20λεπτο περίπατο στο κοντινό σου πάρκο και θα νιώσεις αμέσως αναζωογονημένη. Αν έχει σκοτεινιάσει και η ιδέα του να περπατάς στο πάρκο δε σε ενθουσιάζει, κάνε έστω έναν περίπατο στη γειτονιά σου. Ακόμα και οποιαδήποτε μικρή βόλτα θα βοηθήσει περισσότερο από το να μείνεις μαραζωμένη στον καναπέ και να αναρωτιέσαι τι σου φταίει.
  • Η αφυδάτωση επίσης ευθύνεται για τη μελαγχολία και την έλλειψη ενέργειας και συγκέντρωσης που νιώθεις. Μην αμελείς, λοιπόν, το νερό που πρέπει να πίνεις, για έναν ακόμη λόγο! Κι αν η ιδέα του μπουκαλιού με σκέτο νερό δε σου γεμίζει το μάτι και, αναρωτιέσαι «μα πόσο νερό να πιω πια;», σου έχω ιδέα που δε με έχει προδώσει ποτέ: Βάλε στο μπουκάλι σου φύλλα δυόσμου, μία φέτα lime ή λεμόνι και παγάκια, και θα νιώθεις ότι πίνεις virgin μοχίτο!
  • Το λέει και η επιστήμη: Αν η ψυχολογία και η διάθεσή σου μπει σε χειμερία νάρκη, δύσκολα θα ξαναβγεί, σύμφωνα με την ψυχολόγο Kelly Rohan, PhD, από το Πανεπιστήμιο του Βερμόντ, ΗΠΑ.  Η πρότασή της για να παρατείνεις όσο μπορείς το καλοκαίρι στη ζωή σου και να κρατήσεις τα επίπεδα της διάθεσής σου ψηλά, είναι να συνεχίσεις, όσο μπορείς, τις καλοκαιρινές σου δραστηριότητες που σε ευχαριστούν. Είτε είναι η ενασχόληση με τα φυτά σου, είτε η κολύμβηση, είτε ακόμη και φαγητά και γλυκά που ετοιμάζεις συνήθως το καλοκαίρι, βρες τρόπους να τα κάνεις και όσο χειμωνιάζει. Προμηθεύσου φυτά εσωτερικού χώρου, γράψου στο κολυμβητήριο, ετοίμασε το αγαπημένο μαμαδίστικο γλυκό με μπισκότα και ζελέ που απολαμβάνετε οικογενειακώς το καλοκαίρι, και ξεγέλασε τον εαυτό σου! Δουλεύει!
  • Όσο χειμωνιάζει, όλοι τρώμε περισσότερο. Στατιστικά, παραγγέλνουμε περισσότερο φαγητό απ’ έξω, που όμως είναι φορτωμένο με θερμίδες και κατατάσσεται στις τροφές υψηλού γλυκαιμικού δείκτη. Τι σημαίνει αυτό για τη διάθεσή σου; Ότι σε ανεβάζει στη στιγμή, και μετά από μερικά λεπτά, το ίδιο εύκολα και γρήγορα σε ρίχνει πιο χαμηλά από όπου βρισκόσουν. Τι να κάνεις, λοιπόν, αν βαριέσαι να ετοιμάσεις βραδινό και η επιλογή του delivery είναι πιο ελκυστική από ποτέ; Οργάνωσε γεύματα που μπορείς να απολαύσεις στη στιγμή και έχε τα στο ψυγείο ή την κατάψυξη, ώστε αν χρειαστεί, να μπορείς να τα  ετοιμάσεις αμέσως. Φτιάξε πίτσα με δικό σου ζυμάρι, τριμμένη ντομάτα, ελαφρύ τυρί και λαχανικά, και χωρίς να την ψήσεις, τύλιξέ τη σε διάφανη μεμβράνη και βάλ’ τη στην κατάψυξη. Το μόνο που θα χρειαστεί είναι να την βγάλεις από την κατάψυξη, να την βάλεις στο ταψάκι με λαδόκολλα και να την ψήσεις!  Έχει βρασμένα αυγά στο ψυγείο, πλυμένα και κομμένα λαχανικά και μαρούλι, και βάλτα όλα σε ένα μπωλ. Ετοίμασε και μία εύκολη βινεγκρέτ με λάδι, μουστάρδα, βαλσάμικο και λίγο μέλι, φρυγάνισε και ψωμί στην τοστιέρα, και έχεις έτοιμη την πιο υγιεινή επιλογή της σαλάτας που θα έπαιρνες απ’ έξω για να μην καταφύγεις σε κάτι πιο παχυντικό. Αν τα παιδιά σου δεν είναι της σαλάτας, σπάσε με ένα πιρούνι τα αυγά, βάλε λίγη μουστάρδα και μία σταλιά μαγιονέζα, ανακάτεψέ τα με λίγα λαχανικά, και βάλτα ανάμεσα στο φρυγανισμένο ψωμί με τυράκι και ντοματίνια για side dish.
  • Πάρε τηλέφωνο ένα αγαπημένο σου πρόσωπο. Είτε είναι η μαμά σου, είτε η κολλητή σου, είτε ακόμη κι αν είναι ένας φίλος που έχετε να τα πείτε καιρό, ακόμα και αν μιλάτε περί ανέμων και υδάτων, η επαφή με τους αγαπημένους μας αυτομάτως μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα.
  • Το καλύτερο στο άφησα για το τέλος. Έχε πάντα στο σπίτι άλατα μπάνιου αν έχεις μπανιέρα, scrub για το σώμα, μάσκες μαλλιών και προσώπου, και μία κρέμα σώματος για ειδικές περιστάσεις. Ξέρω ότι δεν έχεις την πολυτέλεια για τέτοια χρονοβόρα περιποίηση, αλλά άσε για 20 λεπτά τα παιδιά να δουν το αγαπημένο τους παιδικό και δώσε χρόνο στον εαυτό σου να ξαναβρεί τη χαμένη του διάθεση. Έτσι κι αλλιώς είσαι εκπαιδευμένη να τα κάνεις όλα γρήγορα. Βάλε λοιπόν τις μεγάλες ταχύτητες και απόλαυσε για λίγο κάτι που όχι μόνο αξίζεις, αλλά θα σε κάνει και πολύ πιο ευδιάθετη και ορεξάτη για τα παιδιά, μετά!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top